Undrar du någonsin hur reklamfilmer och animerade reklamfilmer görs? Det verkar vara en så komplicerad process och det finns så många olika aspekter som spelar in. I den här artikeln ska vi ta en titt bakom kulisserna på reklamfilmsproduktionen. Vi kommer att diskutera de olika stegen i produktionen, från förproduktion till efterproduktion. Vi kommer också att tala om några av de vanligaste teknikerna som används i kommersiell produktion. Så om du är nyfiken på hur de catchiga tv-reklamerna görs!

Det första steget i kommersiell produktion är förproduktion. Detta är den fas där reklamfilmen konceptualiseras och planeras. Det kreativa teamet tar fram en idé för reklamfilmen och utarbetar sedan ett manus. När manuset är färdigt skickas det till kunden för godkännande.

När kunden har godkänt manuset är det dags att gå vidare till produktionen. Det är här som all filmning sker. Reklamfilmen kommer att spelas in enligt det godkända manuset. Beroende på reklamfilmen kan denna process ta allt från en dag till flera veckor.

När allt material har filmats är det dags för efterproduktion. Det är då allting samlas och reklamfilmen redigeras till sin slutliga form. Materialet klipps och sätts ihop, och eventuella ytterligare element som grafik eller musik läggs till. Reklamfilmen är sedan redo att sändas på TV!

Så där har du det, en titt bakom kulisserna på reklamfilmsproduktion. Nu vet du alla de olika steg som ingår i produktionen av en reklamfilm. Om du är intresserad av en reklamfilm för din produkt eller företag, kontakta den digitala marknadsföringsbyrån Volymkommunikation.se.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *